Skip to Content

OVVICE

“Netwerkoplossing voor bedrijfsverzamelgebouwen werkt top!”

Bedrijfsverzamelgebouwen en businesscenters worstelen met die ene vraag: hoe zorgen we voor snel, stabiel en veilig internet voor iedere huurder? OVVICE kwamen uit bij LOKO. “Slechts weinig IT-bedrijven hebben een goede netwerkoplossing voor zulke locaties. LOKO wél. En hun oplossing werkt top!”

Aan de Buitenjanssingel in hartje Arnhem opende in 2014 het eerste OVVICE-bedrijfsverzamelgebouw. De onderscheidende look & feel valt op. Deze is zakelijk én huiselijk tegelijk. Huurders werken er in een kantoortuin, een kantoorunit of een groter kantoor op maat. Voor lunch en koffie is er ‘het sociaal hart’: een café-achtige ruimte. Er zijn meetingsrooms, lounge-areas en overleg-booths. Inmiddels zit OVVICE ook in Amsterdam, Rotterdam en Apeldoorn. In bestaande panden die, dankzij het concept, een nieuwe en duurzamere levensfase ingaan. Een OVVICE-locatie ligt altijd heel centraal: middenin de stad en vlakbij een station. Vandaar ook de naam: OVVICE, met daarin de letters ov.

“Eindelijk; het bestaat!”

Tot eind 2016 zaten in Arnhem alle huurders op één omvangrijk netwerk. Mede-eigenaar Jeroen Bolkensteijn: “Als een huurder te veel data gebruikte, hadden anderen daar last van. Bovendien liet de veiligheid te wensen over. Dat moest anders, want onze huurders verlangen de beste oplossing. LOKO wees me op haar nieuwe ICT-service voor businesscenters en bedrijfsverzamelgebouwen. Ik dacht meteen: “Eindelijk, het bestaat!”

Soepele overgang

LOKO plaatste de apparatuur en zorgde voor een soepele overgang naar het nieuwe netwerk. Dit in samenwerking met de OVVICE-manager. “We informeerden de huurders tijdig over de werkzaamheden. Zij konden aangeven of er misschien apparatuur was die ze wilden laten configureren, zoals printers. LOKO pakte dat dan gelijk mee. Hierdoor konden de huurders vrijwel ongehinderd verder werken.”

Iedere huurder heeft nu 10 MB aan internetbandbreedte. En dankzij de managed firewall is het netwerk optimaal beveiligd. LOKO installeerde ook twee wifinetwerken: één algemeen netwerk voor in het sociaal hart en wifi-punten op elke verdieping. Huurders rondom zo’n accesspoint kunnen hierop inloggen. Jeroen: “Als we een nieuwe huurder krijgen, dan geven wij het kantoornummer en de start huurdatum door aan LOKO. Zij zorgen ervoor dat het netwerk en de wifi tijdig beschikbaar komen.”

Continuïteit

LOKO installeerde dezelfde oplossing ook in Apeldoorn, binnenkort gevolgd door Amsterdam. Met het oog op de continuïteit sloten OVVICE en LOKO een overeenkomst af. “LOKO komt vier keer per jaar langs om de voortgang te bespreken en om de patchruimte te inspecteren. Onze medewerkers kunnen met instructie van LOKO ook zelf patchen, maar er kan altijd iets misgaan.”

Kosten beheersbaar

De huurders zijn tevreden”, signaleert Jeroen. “Vrijwel alle huurders hebben voldoende aan de 10MB bandbreedte. En anders kunnen we die vergroten, tegen extra kosten. Met de ICT-Services van LOKO houden we dus niet alleen de kwaliteit van de netwerkverbinding in de hand, maar ook de kosten.”

Lees hier nog meer referent stories