OfficeUitleg

OneDrive for Business: werk samen vanaf elke locatie

Door 10 februari 2020 Geen reacties

OneDrive For Business: Open, deel en werk samen aan al je bestanden, vanaf elke locatie

Wat is OneDrive for Business?

OneDrive For Business is jouw persoonlijke bestandsopslag waarmee je snel en gemakkelijk inzage hebt in al jouw bestanden. Daarnaast kan je op een veilige manier bestanden delen met collega’s, maar ook mensen die zich buiten de organisatie bevinden. Door een 2-stap verificatie vallen jouw documenten nooit in verkeerde handen buiten jouw organisatie en heb je daarnaast altijd grip op wie er toegang er wel of geen heeft.

Waarom jij OneDrive for Business zou gebruiken?

Bestanden synchroniseren

Met de toepassing OneDrive for Business voor Mac en pc kunnen bestanden worden gesynchroniseerd met de computer van een gebruiker. Al jouw bestanden (persoonlijk of werk gerelateerd) kan je vanaf ieder device gemakkelijk opslaan en openen. Hierdoor bent u niet meer afhankelijk van uw laptop of pc om bestanden te kunnen inzien. Ook kunt u bewerkingen offline uitvoeren. De bewerkingen worden dan automatisch gesynchroniseerd wanneer er weer een verbinding met het internet is.

Onlangs introduceerde Microsoft de mogelijkheid van een pc de bestanden in OneDrive for Business te synchroniseren met de desktop van een gebruiker zonder de bestanden daadwerkelijk te kopiëren, waardoor een live-synchroniserende cloud-authoring van het apparaat van de gebruiker mogelijk wordt gemaakt zonder dat deze zich zorgen hoeft te maken over het synchroniseren van bestanden.

Met de applicatie OneDrive for Business kunnen ook documenten worden gesynchroniseerd die zijn opgeslagen op SharePoint sites, wat OneDrive krachtiger maakt voor een soepele samenwerking. Of het nu vanaf de desktop of via de app is, het is mogelijk om live bestanden in de cloud te bewerken vanuit de Office 365 applicaties met het apparaat jouw voorkeur heeft.

Persoonlijke cloudopslag voor samenwerking tussen werknemers

De echte kracht achter OneDrive for Business is dat het werknemers een plek biedt om bestanden op te slaan en te werken aan documenten die overal toegankelijk zijn. Mensen kunnen documenten genereren in hun OneDrive-ruimte of documenten en bestanden uploaden en beschikken over een groot aantal hulpmiddelen om hun persoonlijke inhoud te organiseren. Een van de grootste voordelen voor OneDrive for Business is dat het gebruikers in staat stelt om gemakkelijk met elkaar  te communiceren met Office-bestanden. Zakelijke gebruikers met OneDrive for Business beschikken over de volledige functionaliteit van PowerPoint, Word, Excel en een groot gedeelte van de andere Office 365 applicaties die er op meerdere manieren naadloos mee samenwerken.

Deel bestanden op een veilige manier en werk realtime samen in Word, Excel of PowerPoint documenten via web, mobiel en desktop.

Bestanden delen en beveiliging

Met OneDrive for Business kunnen gebruikers veilig informatie delen en beveiligingsniveaus beheren via directe toegang of koppelingen voor het bewerken of bekijken van bestanden. Dit kan ook op map niveau in OneDrive worden gedaan om toegang tot een set bestanden of mappen op de schijf mogelijk te maken. Dit maakt het eenvoudig voor gebruikers om samen te werken aan projecten of documenten af ​​te ronden voordat ze worden gepubliceerd naar meer zichtbare ruimtes in Office 365, zoals SharePoint-sites of Microsoft Teams.

Delen kan ook direct vanuit de kantoorapplicaties worden gedaan zonder naar een andere interface te hoeven navigeren. Dit zorgt natuurlijk voor een extra laag in de samenwerking. Organisaties die Office 365 beheren, kunnen bepalen of informatie extern kan worden gedeeld en dat machtigingen en eigenschappen voor bestanden binnen OneDrive for Business ook kunnen worden beheerd. Met bepaalde licenties kunnen bedrijven rapporten ontvangen en de beveiliging beheren op basis van het feit of de documenten van gebruikers gevoelige inhoud bevatten. Beheerders binnen uw organisatie kunnen een beveiligingsbeleid opstellen en hanteren om alle gegevens veilig en voor bepaalde doelgroep(en) beschikbaar te stellen. LOKO helpt je graag bij dit proces.

Nieuwe mogelijkheden worden altijd toegevoegd

Nieuwe functies worden in een steeds sneller tempo toegevoegd en deze functies worden steeds complexer en krachtiger. Audiotranscriptie is dit jaar toegevoegd aan OneDrive For Bussiness, net als  de mogelijkheid om tekst te vinden in afbeeldingsbestanden die zijn opgeslagen in OneDrive. Meer integratie met apps zoals Microsoft Teams en verbindingen met apps van derden zoals Google Drive, Box en DropBox maken het een veelzijdige en krachtige oplossing voor samenwerking tussen zakelijke gebruikers, zowel nu als in de toekomst.

Met User Adoption antwoord je niet alleen de vraag: “Waarom?” maar bereid je de werknemers voor op nieuwe functies in OneDrive For Bussiness

Vragen over OneDrive for Business? Stel ze aan Willem.

Stel je vraag

Laat een reactie achter