Skip to Content

Remote beheer

LOKO Remote beheer

Met LOKO Remote Beheer worden servers (en eventueel werkplekken) op afstand gemonitord. Servers en werkplekken worden voorzien van software die voortdurend alle onderdelen in de gaten houdt. Wordt er iets gesignaleerd, dan stuurt de software een waarschuwing. En dit wordt door het team van de Servicedesk meteen opgepakt.

Het voordeel is dat toekomstige problemen in de netwerkomgeving tijdig worden  gesignaleerd, nog voordat gebruikers problemen ondervinden. Het team van de Servicedesk beschikt over een verbinding met de server(s). Zij kunnen altijd het beheer van de server(s) op zich nemen en problemen oplossen.

Alle parameters die op de servers verzameld worden, worden door ons opgeslagen in een database. Hiervan wordt periodiek een rapportage verstuurd.
Het is ook mogelijk om voorspellingen te doen over te verwachten bottlenecks in de toekomst.

Servicedesk-2

Remote beheer op serverniveau

De netwerkomgeving wordt 24×7 gemonitord. Daarnaast vindt er remote systeembeheer plaats op deze netwerkomgeving.

Monitoring:
Real Time controleren van de servercomponenten- en processen.
Registratie:
Registratie van de beschikbaarheid, performance, functionaliteit en status van  software en processen van de servers.
Beheer & onderhoud:
Remote systeembeheer- en onderhoud van onder andere Exchange, databases, servers, virusscanners, anti-spam omgeving, eventlogs en back-ups.
Alarmering & opvolging:
Real Time meldingen waardoor storingen direct worden opgemerkt en veelal zonder downtime kunnen worden verholpen.

IMG_3986

Rapportage:
Activiteiten worden in een database vastgelegd. Periodieke rapportage met belangrijke trends, performance gegevens en dergelijke zijn mogelijk;
Anti-Virus:
Anti-virus op serverniveau;
Arbeidsuren:
Beheerwerkzaamheden en arbeidsuren op serverniveau die door de  Servicedesk tijdens de standaard openingstijden op afstand kunnen worden uitgevoerd zijn inbegrepen.

24 hour support

Opties en mogelijkheden

Behalve de server kunnen ook de werkplekken in beheer worden genomen. Gebruikers krijgen op aanvraag ondersteuning van het team van de Servicedesk als er problemen zijn.  Deze kunnen telefonisch contact zoeken met de Servicedesk maar ook via het klantenportaal kunnen vragen worden gesteld over het systeem of de werkplek.

De ondersteuning wordt niet apart gefactureerd maar kan als optie meengenomen worden in de overeenkomst die voor de Remote beheer dienstverlening wordt afgesloten.

Tevens wordt op ieder individueel werkstation software geïnstalleerd, welke direct voorziet in een anti-virus licentie en de mogelijkheid om eenvoudig het werkstation remote over te nemen. Ook wordt er voorzien in audit informatie  over de hardware en geïnstalleerde softwarelicenties. Deze informatie is ook nog beschikbaar bij verlies of diefstal van een dergelijk werkstation

drp disaster recovery plan crisis strategy backup redundancy management

Uitwijktest

Er  kan als optie voor een jaarlijkse uitwijktest worden gekozen. Bij een uitwijktest wordt een situatie nagebootst waarbij de server niet meer gebruikt kan worden en een back-up volledig teruggezet moet worden op hardware van LOKO.

Deze uitwijktest wordt eenmaal per jaar uitgevoerd en kan per server worden afgenomen.

Recovery

Back-up en disaster recovery

Een andere optie is de back-up en disaster recovery. Dit is een periodieke image gebaseerde back-up van een server en/of werkplek. Hiermee is het mogelijk om een server en/of werkplek snel te herstellen inclusief besturingssysteem, instellingen en toepassingen. De back-up wordt realtime uitgevoerd, hierdoor ontstaat er geen downtime.

Om de back-up te kunnen maken is het noodzakelijk dat er binnen het netwerk een dataopslag met voldoende ruimte aanwezig is. Dit zou bijvoorbeeld een NAS kunnen zijn.

Waarom LOKO

Wie met LOKO in zee gaat, kan rekenen op commitment. Inzet, gedrevenheid en betrokkenheid zijn daar belangrijke elementen van. LOKO zoekt  samen met klanten naar oplossingen en bouwt aan relaties. Het doel van LOKO is om de IT en ICT bij bedrijven compleet te maken.