Veilig en zonder zorgen

LOKO remote beheer

Altijd en overal veilig werken in je online IT-omgeving

Met LOKO remote beheer worden servers (en eventueel werkplekken) op afstand gemonitord. Servers en werkplekken worden voorzien van software die voortdurend alle onderdelen in de gaten houdt. Wordt er iets gesignaleerd, dan stuurt de software een waarschuwing. En dit wordt door het team van de ServiceDesk meteen opgepakt.

Remote beheer op serverniveau

De netwerkomgeving wordt 24×7 gemonitord. Daarnaast vindt er remote systeembeheer plaats op deze netwerkomgeving.

Monitoring: Real Time controleren van de servercomponenten- en processen.

Registratie: Registratie van de beschikbaarheid, performance, functionaliteit en status van  software en processen van de servers.

Beheer & onderhoud: Remote systeembeheer- en onderhoud van onder andere Exchange, databases, servers, virusscanners, anti-spam omgeving, eventlogs en back-ups.

Alarmering & opvolging: Real Time meldingen waardoor storingen direct worden opgemerkt en veelal zonder downtime kunnen worden verholpen.

Rapportage: Activiteiten worden in een database vastgelegd. Periodieke rapportage met belangrijke trends, performance gegevens en dergelijke zijn mogelijk;

Anti-Virus: Anti-virus op serverniveau;

Arbeidsuren: Beheerwerkzaamheden en arbeidsuren op serverniveau die door de  Servicedesk tijdens de standaard openingstijden op afstand kunnen worden uitgevoerd zijn inbegrepen.

Opties en mogelijkheden

Behalve de server kunnen ook de werkplekken in beheer worden genomen. Gebruikers krijgen op aanvraag ondersteuning van het team van de ServiceDesk als er problemen zijn. Deze kunnen telefonisch contact zoeken met de ServiceDesk maar ook via het klantenportaal kunnen vragen worden gesteld over het systeem of de werkplek.

De ondersteuning wordt niet apart gefactureerd maar kan als optie meegenomen worden in de overeenkomst die voor de remote beheer dienstverlening wordt afgesloten. Tevens wordt op ieder individueel werkstation software geïnstalleerd, welke direct voorziet in een anti-virus licentie en de mogelijkheid om eenvoudig het werkstation remote over te nemen. Ook wordt er voorzien in audit informatie over de hardware en geïnstalleerde softwarelicenties. Deze informatie is ook nog beschikbaar bij verlies of diefstal van een dergelijk werkstation

Ook veilig aan het werk dankzij remote beheer?

Neem vrijblijvend contact met ons op

Contact

“Back it up”

Back-up en disaster recovery

Een andere optie is de back-up en disaster recovery. Dit is een periodieke image gebaseerde back-up van een server en/of werkplek. Hiermee is het mogelijk om een server en/of werkplek snel te herstellen inclusief besturingssysteem, instellingen en toepassingen. De back-up wordt realtime uitgevoerd, hierdoor ontstaat er geen downtime. Om de back-up te kunnen maken is het noodzakelijk dat er binnen het netwerk een dataopslag met voldoende ruimte aanwezig is. Dit zou bijvoorbeeld een NAS kunnen zijn.

Benieuwd hoe remote beheer jou kan helpen?

Vraag jouw gratis adviesgesprek aan. Of neem contact met ons op voor meer informatie over onze dienst.